Samopoczucie a higiena osobista

sterczeOrganizacja odpoczynku i sposób odpoczywania mają nie mniejsze znaczenie w naszym życiu niż metody i organizacja pracy. Można poświęcać dużo czasu na odpoczynek i odpoczywać źle. I na odwrót: odpoczywać mało, ale dobrze. Znaczy to, że trzeba umieć odpoczywać, trzeba umieć rozluźniać napięcie organizmu, podobnie jak trzeba umieć pracować. Powtórzmy raz jeszcze: kto nie umie odpoczywać, ten nie umie pracować, ponieważ dobry odpoczynek jest niezbędnym warunkiem wydajnej pracy. Odpoczynek, jak już wiemy, nie powinien być wyłącznie bierny, jak na przykład sen lub leżenie. Przy organizowaniu odpoczynku trzeba uwzględniać ruch mięśniowy i rozrywki, dające większe możliwości odprężenia się psychicznego, a także stwarzać okoliczności wywołujące u nas uczucie pogody i radości. Organizm ludzki potrzebuje odpoczynku codziennego, w każdy dzień wolny od pracy, a przede wszystkim niedzielnego oraz odpoczynku corocznego podczas urlopu wypoczynkowego. Zajmując się zagadnieniem przemęczenia nerwowego i szukając środków zaradczych, sławny filozof angielski, Bertrand Russel, pisze w swojej książce pt. Podbój szczęścia: „…Psychologowie zajmowali się bardzo wiele wpływem podświadomości na świadomość, a o wiele mniej wpływem tej ostatniej na pierwszą” — i sugeruje, że „…świadoma myśl może być wprowadzona do podświadomości, jeżeli myśli tej poświęca się dostatecznie dużo intensywności i energii…”

Comments are closed.

Service Unavailable.

  • Rola ziołolecznictwa

    Ziołolecznictwo jest jedna z kategorii należących do medycyny, w tym naturalnej. Zwana jest także fitoterapia która ma swoje miejsce w medycynie. Przede wszystkim polega ono na leczeniu preparatami ziołowymi oraz ziołami w surowej postaci. Zajmują się tym lekarze specjalizujący się w ziołach, ponieważ sami muszą …
  • Odpoczynek mięśni

    Do całkowitego odpoczynku mięśni, na przykład po przeciętnej pracy dziennej, wystarczy stosunkowo krótki odpoczynek — natomiast do należytego odpoczynku centralnego układu nerwowego, a zwłaszcza kory mózgowej, potrzeba co najmniej siedmiu — ośmiu godzin głębokiego snu na dobę. Z krzywą głębokości snu ma się sprawa podobnie …