Nieruchliwość mięśniowa

miesnieW dzieciństwie na ogół wszyscy zachowują się podobnie. Wszystkie dzieci są pełne życia i energii. Dużo biegają, są wiecznie w ruchu. Później, jak podrosną, interesują się sportem — uprawiają go w szkole, a potem na wyższych uczelniach. Dopiero później zaczyna się „rdzewienie”, występujące przede wszystkim wśród pracowników wykonujących zawody mało ruchliwe, między innymi wśród urzędników, a także wykwalifikowanych robotników, jeśli wykonują pracę w pozycji siedzącej i mało ruchliwej, ze znacznym ograniczeniem wysiłku fizycznego. Momentem ograniczającym fizjologiczną ruchliwość może być także pewna stabilizacja życiowa. Po roku, niekiedy po kilkunastu latach, ogromna większość „rdzewiejących” w wyniku niedoruchliwości staje się niesprawna i — co gorsza — często przez wiele lat tego nie dostrzega. Potem, gdy waga niepokojąco wzrasta, gdy coraz trudniej zginać się lub zrobić przysiad — ogarnia takich ludzi niepokój. Część z nich zaczyna uprawiać te same ćwiczenia, które wykonywali w szkole lub na wyższej uczelni przed dziesięciu czy dwudziestu laty. Przychodzi im to ciężko. Niektórzy zaczynają czuć się źle i rezygnują z tych zabiegów fizycznych. W przeciwieństwie do tych, u których w pracy zawodowej lub w warunkach wypoczynku występuje w stopniu dostatecznym obciążenie mięśniowe , gdzie zajęcia zawodowe lub wypoczynkowe narzucają dostateczne obciążenie fizyczne i ruchliwość mięśniową — sprawność ustroju utrzymuje się przez całe życie daleko bardziej równomiernie. Gdy pracownik wykonujący taką pracę staje się starszy, w sposób naturalny pracuje po prostu lżej.

Comments are closed.

  • Potrójna ochrona podpasek i wkładek

    Na obecnym rynku można bez problemu dostać rozmaite produkty przeznaczone do higieny osobistej. Producenci oferują podpaski i wkładki higieniczne wykonane w taki sposób, aby spełniały indywidualne oczekiwania użytkowniczek. Nie wszystkie produkty z tego zakresu są jednakowo dobre, dlatego przed dokonaniem zakupu, każda z kobiet powinna …
  • Stres nocny

    Strzeżmy się stresu nocnego nie tylko przez unikanie zbytniego hałasu,. światła, zimna lub gorąca, lecz szczególnie przez unikanie w ciągu dnia takich stresów, które automatycznie przedłużają się na godziny nocne. Stan stresu może przedłużać się samoistnie z powodu spożycia ciężko strawnych pokarmów czy alkoholu, z …