Jak przygotować się do snu?

senCo należy robić, by potężny proces fizjologiczny odpoczynku układu nerwowego, jakim jest sen, był racjonalnie wykorzystywany? Wiele jest czynników, które mogą utrudniać sen. Należy do nich między innymi zmiana środowiska, w którym przebywamy. Przyjeżdżając na przykład na wczasy, znajdujemy się w miejscowości o innym niejednokrotnie klimacie, innym ciśnieniu atmosferycznym, w odmiennym od codziennego środowisku. Zmieniają się także warunki gnu: pokój, łóżko, poduszka, kołdra. Wszystkie te zmiany nie sprzyjają w początkowym okresie szybkiemu zasypianiu w nowym miejscu. Nie zapominajmy, że jesteśmy związani wieloma odruchami warunkowymi z zasypianiem w warunkach domowych, do których przyzwyczailiśmy się od lat. Utrudniających zaśnięcie wspomnień i wrażeń, zwłaszcza w pierwszych dniach pobytu na wczasach, może być wiele. Toteż niezmiernie istotnym momentem jest niedostarczanie w początkowym okresie nadmiaru silnych wrażeń i przeżyć. Mając to na uwadze, tym bardziej świadomie powinniśmy zająć się racjonalną organizacją snu. W przygotowaniach do snu można wyróżnić dwa podstawowe kierunki działania: przygotowanie fizjologiczne i przygotowanie psychiczne organizmu.

Comments are closed.

Service Unavailable.

  • Ziołowe suplementy diety

    Ziołowe suplementy diety są obecnie jednym zn najbardziej popularnych produktów który jest wydawany bez recepty. Służy przede wszystkim do poprawy zdrowia, a także na efekty odchudzające. Z preparatów ziołowych korzystają najczęściej kobiety które dbają o swój wygląd a jednocześnie nie chcą żadnych skutków ubocznych. Ziołowe …
  • Witaminy w kosmetykach

    Witaminy w kosmetykach organicznych odgrywają dużą rolę. Są one bardzo ważne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a ich niedobór może powodować różnorodne stany chorobowe. Witaminy dbają o nasze organizmy nie tylko od wewnątrz – ich zastosowanie do pielęgnacji skóry daje świetne rezultaty. Dzięki witaminom można spowolnić …