Jak przygotować się do snu?

senCo należy robić, by potężny proces fizjologiczny odpoczynku układu nerwowego, jakim jest sen, był racjonalnie wykorzystywany? Wiele jest czynników, które mogą utrudniać sen. Należy do nich między innymi zmiana środowiska, w którym przebywamy. Przyjeżdżając na przykład na wczasy, znajdujemy się w miejscowości o innym niejednokrotnie klimacie, innym ciśnieniu atmosferycznym, w odmiennym od codziennego środowisku. Zmieniają się także warunki gnu: pokój, łóżko, poduszka, kołdra. Wszystkie te zmiany nie sprzyjają w początkowym okresie szybkiemu zasypianiu w nowym miejscu. Nie zapominajmy, że jesteśmy związani wieloma odruchami warunkowymi z zasypianiem w warunkach domowych, do których przyzwyczailiśmy się od lat. Utrudniających zaśnięcie wspomnień i wrażeń, zwłaszcza w pierwszych dniach pobytu na wczasach, może być wiele. Toteż niezmiernie istotnym momentem jest niedostarczanie w początkowym okresie nadmiaru silnych wrażeń i przeżyć. Mając to na uwadze, tym bardziej świadomie powinniśmy zająć się racjonalną organizacją snu. W przygotowaniach do snu można wyróżnić dwa podstawowe kierunki działania: przygotowanie fizjologiczne i przygotowanie psychiczne organizmu.

Comments are closed.

  • Cholesterol

    W medycynie i profilaktyce wiele się zmienia. I tu także sporo zależy od mody. W pewnym okresie mówiona wiele o jogurcie, w innym o mleczku pszczelim. Teraz i przez wiele następnych lat będziemy zwracali szczególną uwagę na cholesterol. To już nie moda — to rzeczywistość. …
  • Whisky – kilka podstawowych informacji

    Wielu z Was zapewne lubi Whisky, czy to czystą czy z różnymi dodatkami jak lód, woda, cola czy sok jabłkowy. Jest na prawdę wiele sposobów jak można pić ten rodzaj alkoholu. Jednak czym tak na prawdę jest whisky i jakie sa jej gatunki? Podział podstawowy …