Fizjologiczne przygotowanie do snu

senChcąc prawidłowo ,,przygotować”, się do snu pod względem fizjologicznym, nie powinno się na noc obciążać żołądka. Lekką kolację należy spożywać nie później niż dwie do trzech godzin przed snem. Na ogół nie jest wskazane pijanie na noc kawy ziarnistej; dotyczy to zwłaszcza osób pobudliwych nerwowo. Oprócz bardzo pożytecznej przechadzki bezpośrednio po kolacji, należy pomyśleć jeszcze o ważnym dla snu krótkim, spokojnym spacerze bezpośrednio przed udaniem się na spoczynek. W czasie tego spaceru trzeba specjalnie zwracać uwagę na rytmiczność ruchów i oddychania, warto nawet przeprowadzić kilka swobodnych, nie męczących i rozluźniających mięśnie ćwiczeń fizycznych z lekkim automasażem. Zanim ułożymy się do snu, powinniśmy gruntownie przewietrzyć pokój. Bez względu na porę roku należy sypiać przy otwartym oknie czy wietrzniku. Jedynym przeciwwskazaniem w tym wypadku jest obniżenie się temperatury w sypialni poniżej 13—14°C. Jeżeli chodzi o rozmaite środki działające nasennie, można je stosować przy wyraźnym zaleceniu lekarza. Osoby cierpiące na względną bezsenność (występującą sporadycznie, jeden lub dwa razy na tydzień lub jeszcze rzadziej) mogą stosować przed snem ciepłe kąpiele w wannie bądź natryski, które przez działanie ciepła na system nerwowy wpływają ogólnie uspokajająco.

Comments are closed.

  • Przechowywanie ziół

    Przechowywanie ziół ma ogromne znaczenie dla ich właściwości oraz późniejszego stosowania. Dzięki temu produkty są lepszej jakości i mają doskonałe działanie na długi czas. Przede wszystkim najważniejsze jest tutaj to w jakim miejscu i warunkach następuje przechowywanie. Musi to być miejsce wolne od innych produktów, …
  • AUTOAGRESJA – różne oblicza tej samej choroby